Tim is een petrolhead in hart en nieren. Auto's, motoren en feitelijk alles wat mechanisch aangedreven wordt Tim heel gelukkig van. Tim schrijft artikelen voor Carrepublic, Dutch Cowboys en Style Cowboys.
De nieuwe Peugeot 208 is stoerder uitdagender dan ooit. Met zijn optionele felle kleuren, in het oog springende LED dagrijverlichting en de nieuwste i-Cockpit is de Peugeot 208 een bijzonder gave auto die aan de top van het segment staat. Nieuwsgierig? Ik vertel je alles over deze auto in dit blog?

De Peugeot 208 is mooier dan ooit
Wat hebben ze hun best gedaan bij Peugeot want wat is de nieuwe Peugeot 208 een mooie auto geworden. Onze auto is voorzien van de prachtige kleur Blue Vertigo en die spat er echt vanaf. In combinatie met de GT-line, waar deze auto ook mee is uitgerust, is het werkelijk een plaatje om te zien. Voeg daar deze set sportvelgen aan toe om het helemaal af te maken. Ook het black diamond panorama dak, de verchroomde grill en de glanzende zwarte accenten op de achterzijde en spatschermen geven de Peugeot 208 een unieke en luxe uitstraling.



Het nieuwe interieur van de Peugeot 208
Ook in deze Peugeot 208 vinden we het paradepaardje van Peugeot terug: de i-Cockpit! Deze cockpit heeft een 3D-effect in de cockpit waardoor er ’twee lagen’ ontstaan. Zo is de belangrijkste rij-informatie beter zichtbaar. Ook is de i-Cockpit in 6 verschillende mogelijkheden in te stellen waarvan 2 personaliseerbaar zijn. Het laag geplaatste stuur kennen we al langer van Peugeot. Met de lage zitpositie, een stuur wat lager zit dan je gewend bent en vlak daarboven zit de brede i-Cockpit geeft de Peugeot 208 een breed zichtveld. Ook de carbon afwerking in het dashboard en deuren met LED verlichting straalt luxe en sportiviteit uit. De stoelen zien er ook zeer gelikt uit met de groene stiksels en zitten ook nog eens prima.
In de Peugeot 208 is er voldoende ruimte en er kunnen 4 volwassenen prima zitten. Het panorama dak draagt bij aan het ruimtelijke gevoel in de auto.



Rijden in de nieuwe Peugeot 208: de rijtest
Zoals we hierboven al aangaven: het stuur van de Peugeot is wat lager dan je gewend bent. Als je even de tijd neemt om de bestuurdersstoel goed in te stellen zit je heerlijk achter het stuur. Dan: engage sportmode! Je hoort de motor direct “wakker worden”. De testauto die wij reden heeft een 1.2 drie cilinder motor met 130 pk. Deze is gekoppeld aan een automaat met acht versnellingen en dat rijdt heerlijk rustig. Behalve in sportmodus, dan schakelt de 208 vlot door en zorgt de auto steeds voor voldoende vermogen om lekker sportief door te rijden. Eco modus vergeten we maar snel, want dan is de auto echt niet vooruit te branden. In de normale modus waarin de Peugeot 208 altijd start, is het gewoon lekker rijden. De 208 ligt goed op de weg en zelfs een stukje sportief sturen is geen probleem.

Hoeveel kost de nieuwe Peugeot 208?
De nieuwe Peugeot 208 is verkrijgbaar vanaf € 17.980. Maar dan mis je wel die super gave full LED koplampen die de nieuwe 208 echt zijn sportieve uiterlijk geven. Als je net als onze testauto, bijna alle opties aankruist kom je op een bedrag van ruim € 31.000 euro uit. Er rijden momenteel nog niet veel nieuwe Peugeot 208’tjes rond, dus reken maar op veel bekijks.
Verder lezen over Peugeot

Algemeen12.05.2022
Welke verschillende typen auto’s zijn er?

Hybrid19.12.2021
Drie weken met de Peugeot 3008 HYbrid

Electric02.01.2021
De Peugeot 208 maar dan elektrisch
e-208 Unboring The Future
Nieuw31.08.2020
Peugeot onthult de vernieuwde 3008

Verwondering09.08.2020
Een kijkje in het creatieve design lab van Peugeot in Parijs

Hybrid17.06.2020
Peugeot 508 SW: hybrid, comfort en power gecombineerd

Nieuw05.06.2020
Unboring the future: de nieuwe Peugeot 2008

Hybrid20.05.2020