Tim is een petrolhead in hart en nieren. Auto's, motoren en feitelijk alles wat mechanisch aangedreven wordt Tim heel gelukkig van. Tim schrijft artikelen voor Carrepublic, Dutch Cowboys en Style Cowboys.
BMW introduceert de eerste M performance motorfiets ooit, de BMW M 1000 RR. Aan de basis staat de S 1000 RR voor deze machine. Met een een vermogen van 212 pk bij 14.500 toeren en een gewicht van 192 kilo is de vermogens-gewichtverhouding bij deze M motorfiets om van te smullen.


De M 1000 RR is lichter en krachtiger dan welke BMW motorfiets dan ook
Door onder andere de toepassing van carbon wielen, titanium uitlaatsysteem en het gebruik van titanium onderdelen in het motorblok is de motorfiets 3,7 kilo afgevallen. Ook heeft de M 1000 RR 5 pk meer dan de S versie. De M 1000 RR is voorzien van M winglets aan de voorzijde. Hierdoor creëren ze meer downforce en kan er later geremd worden en is er meer grip tijdens het nemen van de bocht.
De eerste M motorfiets zou geen echte M Performance motorfiets zijn zonder de kenmerkende blauwe remklauwen. BMW heeft de ervaringen die zijn opgedaan tijdens het World Superbike Championship toegepast tijdens het ontwikkelen van het remsysteem.


De M 1000 RR
De M 1000 RR is ook verkrijgbaar met een competition pack. En voor de mensen die echt niet kunnen wachten is de M 1000 RR met competition pack nu al te pré orderen na een aanbetaling van 1.000 euro. Vergeet niet eerst je bankrekening te raadplegen want de M 1000 RR kost 39.380 euro.
Verder lezen over BMW

Design02.09.2024
BMW: deze modellen zijn meesterwerken van design en techniek

Technologie29.09.2021
Waarom de BMW iX geen level 3 zelfrijdende auto is (of ooit zal worden)

Hybrid25.01.2021
Ultimate deluxe pack: BMW X5 & BMW 745 Le X-drive

Nieuw13.01.2021
BMW X2: de alleskunner

Snelheid17.11.2020
Een extreme vierzitter: de BMW M8 Gran Coupé

Motoren16.08.2020
De BMW R18 redesigned tot Dragster

Nieuw12.08.2020
BMW 2-serie Gran Coupé: dit is wat je moet weten

Motoren21.07.2020