Tim is een petrolhead in hart en nieren. Auto's, motoren en feitelijk alles wat mechanisch aangedreven wordt Tim heel gelukkig van. Tim schrijft artikelen voor Carrepublic, Dutch Cowboys en Style Cowboys.
Hyundai heeft voor de Kona electric twee accu pakketten beschikbaar. de kleine 39 kWh versie en de grote 64 kWh versie. Volgens de WLTP standaard zou de 64 kWh versie 484 kilometer ver moeten komen op een accu lading. Hyundai heeft met deze test de actieradius van een accu lading ruim verdubbeld.

De actieradius verdubbelen zonder mechanische aanpassingen
Hyundai deed het, de actieradius van de Kona electric ruim verdubbelen. Hyundai nam drie standaard Kona electric’s met het 64 kWh accupakket mee naar het Duitse Lausitszring. Daar heeft Hyundai de Kona’s laten hypermilen om zoveel mogelijk kilometers te rijden op één accu lading. Trucjes heeft Hyundai niet gebruikt om de kilometers te halen. Door een gemiddelde snelheid te rijden van 31 km/u, geen airco te gebruiken en geen infoainmentsysteem te gebruiken kwamen alle drie de kona’s ruim 1.000 km ver. De rode Kona reed de meeste kilometers van de drie en kwam 1.026 kilometer ver. Onder aan de streep verbruikte deze Kona slechts 6,24 kWh per 100 kilometer.
Reëel is het natuurlijk niet om rond te rijden in de Kona electric met een gemiddelde snelheid van 31 km/u in het dagelijks leven. Maar het is wel tof om te zien wat er mogelijk kan zijn.
Verder lezen over Hyundai

Algemeen10.02.2022
Hyundai lanceert autodeelproject Mocean

Nieuw13.05.2020
Prototype Hyundai i20 N, de eerste beelden

Electric08.04.2020
Hyundai onthult meer details over de concept car Prophecy

Technologie20.12.2019
Hyundai Personal Air Vehicle nieuwe mobiliteitsoplossing voor de toekomst

Design07.08.2018
Hyundai wil binnen 10 jaar de meest sexy auto’s maken
Nieuwe concept wijst in elk geval de juiste richting uit
Hybrid05.02.2018
De eerste zelfrijdende waterstofauto is van Hyundai

Technologie09.01.2018
Hyundai’s NEXO: de nieuwe generatie waterstofauto
800 kilometer op één tank
Nieuw17.08.2017