Design02.09.2024

BMW: deze modellen zijn meesterwerken van design en techniek


BMW heeft een innovatieve merkcampagne bedacht om meer aandacht te vestigen op het huidige modellenaanbod van het merk in het luxesegment. De wat meer exclusievere modellen, zoals de BMW 7 Serie, BMW 8 Serie, BMW X7 en BMW XM, worden hierin gepresenteerd als meesterwerken van design en techniek te midden van adembenemende landschappen.

Multi-channel campagne

De nieuwe multi-channel campagne is gelanceerd op YouTube en Instagram en begint in de Verenigde Staten en wordt gevolgd door Duitsland, China, Groot-Brittannië, Japan, Zuid-Korea, Tsjechië, Polen en het Midden-Oosten vanaf september 2024.

De kern van de nieuwe merkcampagne zijn de compromisloze prestaties, verfijning en onnavolgbare stijl van onze meest exclusieve modellen”, zegt Bernd Körber, Senior Vice President BMW Brand Management and Product Management. “De beelden die in de campagne zijn gebruikt, nodigen de kijker uit om de tomeloze passie voor design, vakmanschap en innovatieve technologie te ervaren die onlosmakelijk verbonden is aan elke BMW.”

De nieuwe merkcampagne gaat van start op het YouTube-kanaal van BMW met bovenstaande clip waarin de BMW i7 centraal staat. In deze 60 seconden durende video ‘Lifelines’ schittert het topmodel in de serie van volledig elektrische auto’s als belichaming van een exclusieve en ook vooruitstrevende kijk op Sheer Driving Pleasure, het handelsmerk van het merk.

Bayerische Motoren Werke

De campagnebeelden tonen ook het silhouet van een BMW 8 Serie Coupé voor de dynamisch gebogen contouren van een rotsachtig landschap, de BMW X7 aan de voet van een hoge bergketen met besneeuwde bergtoppen en de BMW XM op een stuk strand met stormachtige winden en dramatisch brekende golven. Deze krachtige beelden worden vervolgens vergezeld door de bedrijfsnaam: “Bayerische Motoren Werke” dat volledig is uitgeschreven.

Jeroen

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys en de andere titels. Begonnen als content creator, en nu verantwoordelijk voor alle titels die vallen onder Dutchcowboys Media. Behalve liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online, is hij ook een autoliefhebber.